Χώρα Αγιά

Το Λύκειο Αγιάς στις Βρυξέλλες με πρόγραμμα Εrasmus+

Το Λύκειο Αγιάς στις Βρυξέλλες με πρόγραμμα Εrasmus+


 

Στις Βρυξέλλες, σε έδρα θεσμικού οργάνου, βρέθηκαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του Γενικού Λυκείου Αγιάς από 6 έως 9 Απριλίου πραγματοποιώντας ομαδική κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus + KA122 του ΙΚΥ, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τίτλο: «Ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/ριών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής»(κωδικός: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000134725) σε συνεργασία με το σχολείο Carl von Ossietzky Oberschule Bremerhaven από τη Γερμανία.

Τα δυο σχολεία είχαν συνεργαστεί σε προηγούμενο χρόνο μέσω τηλεδιασκέψεων, κι έθεσαν τους στόχους της κινητικότητας. Κατόπιν, δώσανε ραντεβού στις 6 Απριλίου στην Grand-Place, μια από τις ωραιότερες πλατείες του κόσμου, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Εκεί, μαθητές/τριες του Γενικού Λυκείου Αγιάς, με τον συντονισμό των υπεύθυνων εκπ/κών, έχοντας μελετήσει εκ των προτέρων τα αξιοθέατα που θα επισκέπτονταν και χρησιμοποιώντας ψηφιακό εργαλείο μετακίνησης ,αφού χώρισαν με έναν παιγνιώδη τρόπο τους μαθητές των δυο σχολείων σε τρεις μεικτές ομάδες Ελλήνων και Γερμανών μαθητών, ανέλαβαν τον ρόλο των ξεναγών. Έτσι, μίλησαν, αφενός, για τα κτίρια των μεσαιωνικών επαγγελματικών συντεχνιών, τον Καθεδρικό Ναό της πόλης, το νεοκλασικό Χρηματιστήριο, το μικρό μπρούτζινο αγαλματάκι Μάνεκεν Πις, γιατί οι Βρυξέλλες αποκαλούνται η πόλη των κόμικς, τον ναό του Αγίου Νικολάου, προστάτη των εμπόρων της πόλης, την πολυτελή εμπορική στοά Galleries Royales Saint Hubert  του 18ου αιώνα, και, αφετέρου, για την επίδραση που άσκησε το εμπόριο στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της σύγχρονης Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης, συμμετείχαν όλοι σε δείπνο, όπου τους δόθηκε η δυνατότητα να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να ανταλλάξουν δώρα που κατασκεύασαν μόνοι τους από ανακυκλώσιμα υλικά.

Την επόμενη ημέρα, τα δυο σχολεία επισκέφθηκαν τη γειτονιά του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, καθώς το σημείο συνάντησης ήταν στο Parlamentarium. Εκεί, πραγματοποίησαν μια δραστηριότητα προσομοίωσης με διαδραστικά μέσα και στο πλαίσιο του παιχνιδιού ρόλων οι μαθητές χωρίστηκαν σε πολιτικές ομάδες και ανέλαβαν τον ρόλο των ευρωβουλευτών. Ανέπτυξαν επιχειρήματα της πολιτικής ομάδας στην οποία συμμετείχαν σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και τη ζωή των ανθρώπων και των στάσεων που πρέπει να υιοθετηθούν. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την τελική ψήφο των «ευρωβουλευτών μαθητών».

Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές συμμετέχοντας στις διάφορες πολιτικές επιτροπές αντιλήφθηκαν, με ψυχαγωγικό τρόπο, πώς λειτουργεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, κατανόησαν πώς δημιουργείται η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα περιβάλλοντος και κλιματικής κρίσης, ποιοι εμπλέκονται στην προετοιμασία της, πώς διαμορφώνεται το μέλλον της Ευρώπης και πώς οι ίδιοι μπορούν να επιδράσουν σε αυτό.

Μετά από αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ενθουσίασε  μαθητές/τριες και των δυο σχολείων, ο επόμενος σταθμός ήταν η παραμυθένια μεσαιωνική Μπρυζ με τα γραφικά κτίρια, τα κανάλια και το σημαντικό εμπορικό παρελθόν από τον 12ο μέχρι τον 15ο αιώνα.

Την τρίτη ημέρα, η ομάδα Erasmus ξαναπήρε τον δρόμο για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς αυτή τη φορά θα επισκέπτονταν το Ημικύκλιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αφού ενημερώθηκαν από αρμόδιο υπάλληλο για το έργο των ευρωβουλευτών, τον τρόπο λήψης αποφάσεων και τη διαδικασία ένταξης μιας χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στον χώρο του Ημικυκλίου, όπου συνεδριάζουν οι ευρωβουλευτές και λαμβάνονται οι αποφάσεις για το μέλλον της Ευρώπης. Τέλος, κατέληξαν σε αίθουσα που συνεδριάζουν οι επιτροπές, όπου τους υποδέχτηκαν δυο στελέχη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και συζήτησαν μαζί τους για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.

Το Atomium ήταν η επόμενη στάση που εντυπωσίασε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, καθώς είναι η αναπαράσταση ενός ατόμου σιδήρου πολλαπλάσια κατά 165 δισεκατομμύρια φορές, που κατασκευάστηκε για τη Διεθνή Έκθεση των Βρυξελλών το 1958.

Στη συνέχεια, η ομάδα Εrasmus γευμάτισε σε βέλγικη pub, όπου τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τη βέλγικη γαστρονομία. Η βάση αρκετών φαγητών που επιλέχθηκαν ήταν η μαύρη μπύρα, καθώς η πόλη των Βρυξελλών φημίζεται για τη ζυθοποιία της.

Η ημέρα έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο καθώς οι μαθητές των δυο σχολείων διοργάνωσαν φιλικό αγώνα βόλεϊ  μεταξύ τους σε μεικτές ομάδες που αποτελούνταν από μαθητές κι από τις δυο χώρες, στέλνοντας το μήνυμα ότι είμαστε όλοι ευρωπαίοι πολίτες που μας συνδέει μια κοινή μοίρα, ένα κοινό μέλλον που πρέπει να αντιμετωπίσουμε από κοινού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ειδικά σε φλέγοντα και επείγοντα θέματα, όπως αυτό της κλιματικής κρίσης.

Η τελευταία ημέρα, ημέρα αποχαιρετισμών, δεν σήμανε και το τέλος των δραστηριοτήτων της ομάδας Erasmus+, καθώς ανατέθηκε στους/στις μαθητές/τριες και των δυο σχολείων να συλλάβουν και να δημιουργήσουν μέσα από τον φωτογραφικό τους φακό πορτρέτα ανθρώπων, κατά τη διάρκεια της επιστροφής τους, που  θα απηχούσαν τις σκέψεις και τα οράματα του σύγχρονου ευρωπαίου πολίτη. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά και έχουν αναρτηθεί από το γερμανικό σχολείο στη διεύθυνση euro.future.vision στο Instagram.

Η κινητικότητα αυτή στην «πρωτεύουσα» της Ευρώπης έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με τη γνώση μέσα από τη βιωματική μάθηση, μια διαδικασία που προωθεί αυτόνομους και δημιουργικούς πολίτες. «Έσπασαν» στερεοτυπικές αντιλήψεις μέσα από τη δημιουργία  νέων φίλων και δόθηκε η δυνατότητα για μια διαφορετική οπτική των πραγμάτων. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες κάλυψαν τους στόχους του προγράμματος «Ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/ριών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» κινητοποίησαν τη σκέψη των συμμετεχόντων, έδωσαν την ευκαιρία για ανάπτυξη επιχειρηματολογίας και ανταλλαγή απόψεων και βέβαια προέκυψαν νέα ερωτήματα προς διερεύνηση.

Την ομάδα των μαθητών Erasmus+ αποτελούσαν οι: Άβντο  Άλεξ, Γκίτσι Ηλιάνα, Γουργιώτης Γεώργιος, Διαμαντής Γεώργιος, Καρακωστόπουλος Χρήστος, Κουρμπίμπα Μελίσα, Μαρούδα Δέσποινα, Μπαλογιάννη Ραφαέλλα, Μπουρνούδη Κωνσταντίνα, Μπερντούφι Αιμίλιος, Ντάγκα Χαρά, Παπαδημητρίου Ανδρομάχη, Παπαδημητρίου Παναγιώτα, Σινάνι Αλέσια, Τσικρίκη Γεωργία, Φλώρενς Μεζίου.

Τους μαθητές συνόδευσαν η Δημητρίου Βικτώρια, διευθύντρια του σχολείου, η Κουφού Ευθυμία, συντονίστρια του προγράμματος, η Γκουντούλα Μαρία και ο Σκάνδαλος Ιωάννης, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email